Sawadekaaaa - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Evelien Bongers - WaarBenJij.nu Sawadekaaaa - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Evelien Bongers - WaarBenJij.nu

Sawadekaaaa

Blijf op de hoogte en volg Evelien

11 Maart 2014 | Laos, Luang Prabang

Hallotjess,

In Palawan zijn we s avonds naar een klein reggea barretje geweest met live muziek. Veel mensen uit verschillende landen waren daar hun drankjes aan het nuttigen en later op de avond werden er ook dansjes gewaagd. Leuke avond gehad, de volgende ochtend was iets minder leuk.. Waarna we ons zelf ook maar weer getrakteerd hebben op een dagje niksen op t strand.
Na El Nido zijn we terug gegaan naar de hoofdstad van Palawan. Waar de volgende dag naar de underground river zouden gaan.
Iets wat je gezien moet hebben het is een van de 7 natuurwonderen. Super om te zien maar al met al een hele dag vol met reizen en wachten.
De volgende dag was het tijd om weer te vertrekken naar bangkok. Vanuit palawan vlogen we eerst naar Manilla waar we de hele dag moesten wachten en omdat we geen filipijnsgeld meer hadden en geen zin hadden om voor en klein beetje geld pinnen weer 4€ te moeten betalen hebben we maar op het vliegveld doorgebracht.
Aangekomen in Bangkok maar even gevraagd of we veilig te stad in konden gaan ivm de protesten. De kant die wij op wilde was veilig, niks van de protesten gemerkt.
De volgende dag hebben we 's avonds de trein gepakt naar Chiang Mai. De treinreis was al een hele ervaring opzich. Alleen maar backpackers, mannetjes die je van hier naar daar sturen waar je moet zitten en een drankverkoper die je al nieuw drinken wil verkopen als je net een slok op hebt.
Tijdens de treinreis werden er dus ook weer wat drankjes genuttigd en uiteindelijk was er muziek en werd er gedanst. Leuke treinreis zo!
Vanuit het plafond en de stoelen werd een bedje voor je gemaakt waar ik uiteindelijk een lange nacht heerlijk heb geslapen.
In Chiang Mai zijn we een paar dagen blijven hangen waar we vooral even genoten hebben van het uitgaansleven. Natuurlijk hebben we hier de stad wel bekeken waar een leuke sfeer hangt, leuke marktjes en lekker eten.
Vanuit Chiang Mai hadden we besloten een 2 daagse trekking te boeken. Zo gezegd zo gedaan, de volgende dag stonden we klaar met ons rugzakje om te gaan.
We waren met een groep van 12 mensen waarmee we eerst vertrokken naar de olifanten. Vantevoren hadden we duidelijk gevraagd of deze olifanten goed behandeld werden en dit was zo zeiden ze. Nou naar onze mening niet, we werden op een bakje boven op de olifant gezet waarna we een stukje gingen lopen. Hier zat ik al meteen met een rot gevoel op want ik wilde niet rijden op een olifant die niet goed behandeld word. Maarja, ineens eraf springen kan ook niet. Natuurlijk hadden wij ook nog de olifant die niet goed luisterde en zijn eigen plan trok. Ineens liep hij op de afgrond af om wat te eten en leek het alsof wij er ook in zouden vallen. Na een paar minuten roepen om hulp kwam er eindelijk een mannetje ons helpen.
Na de rit de olifant flink wat eten gegeven om het schuldgevoel iets minder te maken..
Na het olifant rijden ging onze hike beginnen ; berg op en af in de jungle maar uiteindelijk viel het me reuze mee en heb ik ervan kunnen genieten! Nog een mooie stop gehad bij een waterval waar we lekker konden zwemmen. Laat in de middag aangekomen in het dorpje waar we zouden slapen. We sliepen bij mensen thuis in een hutje met alle 12, kregen hier eten en wat drinken. 2x in de week kwam hier een groep slapen. 'S avonds hebben we nog wat gekaart en naar bed gegaan. Na een slechte nacht stond er weer een ontbijtje voor ons klaar en mochten we weer gaan wandelen. Ook dit was soms wel zwaar maar ondanks de hitte toch wel te doen. Na het wandelen hadden we nog een bamboorafting op het programma staan wat niet zoveel voorstelden. Daarna moe maar voldaan weer terug naar de stad!
'S avonds was de planning om vroeg naar bed te gaan weer in het water gevallen maar nog een leuke avond gehad.. Samen met onze gids van de trekking wat barretjes bekeken.
Na Chaing Mai gingen we met de bus naar Pai. Pai staat bekend als een hippie stadje. Allemaal hippies lopen er rond en het is heel kleurrijk. We hebben daar geslapen in een bamboe hutje waar het heerlijk rustig was. De eerste nacht hadden we geluk want alleen de familie hut was nog beschikbaar waar we voor veel minder geld in mochten slapen ; ieder een groot twee persoons bed waar we heerlijk hebben geslapen.
De volgende dag hadden we een scootertje gehuurd en rondgetourd door Pai. Iedereen huurt hier scooters en verkend zo de omgeving. We zijn naar een waterval geweest en kleine dorpjes bezocht. Ook waren we naar een hotspring geweest wat niet zo'n succes was, super heet water waar je amper in kon met dat warme weer. Toen we terug kwamen en de scooter in gingen leveren zagen we overal mensen met schrammen en verband.. Scooter ongelukken, blij dat we dat na ons tripje zagen en we hebben het er veilig vanaf gebracht!
Vanuit Pai hebben we een busreis gehad naar de grens van Thailand en Laos waar we een nachtje sliepen en de volgende dag gingen we de grens over. Wat erg lang duurde maar uiteindelijk ons visum voor Laos in de pocket! Waarna we een 2 daagse boottocht over de Mekong River hebben. Na een lange dag op de boot kwamen we in een dorpje waar we bleven slapen. En nu ik dit verhaal typ zit ik op dag 2 van de boottocht. Straks komen we aan in Luang Prabang en ben ik benieuwd wat Laos ons te bieden heeft.
Inmiddels ben ik alweer 1 maand onderweg en de tijd vliegt! Wat natuurlijk wel een goed teken is..

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes en reacties! Xxx

• 11 Maart 2014 - 18:15

Babovitch:

YESSSSSSSSS ik was blij met het mailtje dat er weer een verhaaltje op stond van jou Bonkie!!
    Wat gaat het snel heh??! Ik ben d'r blij mee haha
    Maar je vermaakt je daar prima zo te lezen.
    Lijkt me echt leuk om al die dingen mee te maken zoals in de trein enzo haha.
    Nou hier gaat alles goed, ik pas goed op shaun!
    Dikke kus en tot de volgende xxxx

• 11 Maart 2014 - 19:00

Kitty:

Evel!! Wat leuk om te lezen. Ben jaloers :) Al heel wat dingen ondernomen zie ik. En al een maand weg, gaat echt super snel. Geniet van Loas en alle andere mooie dingen!!
    Liefs Kitty

• 11 Maart 2014 - 19:38

Selma:

Leuk evelien! Geniet, geniet en geniet!

• 11 Maart 2014 - 22:48

Elke:

KAPHUNKAAAAA voor je reisverhaal

hehe eindelijk een update! Klinkt allemaal bekend en daardoor heb je het wss ook leuk!! En ohoh wat ben ik toch jaloers haha
    Geniet van Laos, het tuben, de mensen, de natuur, de watervallen, het eten, beerlao etc.

Sabaaadiiiii xxx

• 12 Maart 2014 - 00:50

Wendy:

heee evelientju

leuk om je verhalen te leen en weer eens wat te horen..blijf genieten van alles wat je tegen komt en wacht vol spanning weer af op je nieuw reisverslag

liefs wenneke.

• 12 Maart 2014 - 20:02

Papa:

Hey Eefke,

jaloers makend dit verhaal. Het begint echt op een avontuur te lijken.
    Voor jou schiet het op, voor ons duurt het denk ik 2 x zo lang.
    Maar ja, je bent aan het genieten en dat is ook veel waard.
    Veel plezier in Laos en geniet ervan.
    (Hebben ze geen verschrompeld "Otje" voor Jeroen van Lia??

Groet , luv je XXXXX Papa

• 01 April 2014 - 19:38

Sli:

Hoezo verschrompeld Otje?? Breng maar een verse mee.
    Leuk om te lezen Lieve Lientje. Geniet er nog van.