Eerste dagen - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Evelien Bongers - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Evelien Bongers - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: evelienbongers

Blijf op de hoogte en volg Evelien

05 September 2011 | Filipijnen, Calinan

Hallo iedereen!!

Daar zijn we dan, nu 2 hele dagen in de Filippijnen! De reis is prima verlopen, we zijn vanaf Brussel naar Abu dabhi gevlogen waar we 6uur moesten wachten. Dit duurde wel erg lang maar hebben een beetje rondgelopen en gegeten. Vanaf daar zijn we naar manilla gevlogen dit was een vlucht van 9uur! Gelukkig konden we goed slapen. Daar hebben we even gewacht en zijn we doorgevlogen naar Davao. Ik had nog nooit gevlogen maar ’t viel reuze mee! In Davao stonden er 7 mensen op ons te wachten! Onze begeleiders ; Dr. Robillio , Jec Jec, mam Hellen en personeel van het ziekenhuis. Nadat we ons hadden voorgesteld was het eerste wat ze vroegen willen jullie graag even langs de mac?! Haha, we hadden hier erg veel zin in na zo’n lange reis! Het was gewoon hetzelfde als hier, maar dan vooral kipburgers en kipnuggets! Maar het smaakte heerlijk. In het busje naar ons huisje hebben we niet zo heel veel gezien van hier omdat het al donker was. Wel zagen we heel veel mensen en honden op straat. Ze hebben ons toen naar ons huisje gebracht en lieten ons meteen alleen, dit was wel fijn om even bij te komen enz. Het was toen ongeveer 11uur in de avond. Meteen het huisje verkent wat er erg goed uit ziet!! We hebben het al leuk gemaakt, Elke had slingers bij en heeft ze overal opgehangen. We zijn pas laat gaan slapen ik denk door onze jetlag. We hebben uitgeslapen tot 11uur daarna zijn we gaan eten in het ziekenhuis. Dit was heel erg wennen, we kregen rijst met gefrituurde kip en soort hachee. Het was wel goed te eten maar we waren net wakker en het is gewoon wennen. We zijn toen naar een hele grote shopping mall geweest en er is nog een veeeele grotere! Hier hebben we een simkaart gekocht ( zal deze week even mijn nummer hierop zetten want daar ben ik op bereikbaar ) en al wat inkopen! Ze hebben hier chips, kitkat, cheesedippers dus omkomen doen we niet ;)!
Toen kwamen de andere 2 aan op Davao deze zijn we op gaan halen. ’s Avonds hebben we skibo gespeeld en proberen te skype met het thuisfront. Toch wel fijn dat dat kan!! We hebben vanaf gister internet in ons huisje alleen deed internet het op mijn laptop al meteen niet meer, dus morgen weer even langs de buren want we kunnen op hun internet!

Gisteren zijn we naar paradise beach geweest, hier werden we heen gebracht. Ze hebben een busje aangeschaft voor de Nederlandse studenten en ’t liefst brengen ze ons nu nog overal naar toe. Maar we hebben wel wat geld gegeven omdat we het erg veel vinden als ze ons overal heenbrengen. Dit strand was wel heel mooi, vooral mooie zee. Wel was bijna alles overdekt omdat de mensen hier niet graag bruiner worden. We hadden nog wel een stukje zon kunnen vinden ;). We zijn hier de hele middag geweest, Miek en ik hebben nog even lekker een massage genomen voor omgerekend ongeveer 6 euro voor een uur lang! Dit was echt heeeeerlijk! Je word hier ook overal aangekeken en iedereen lacht naar je. Elke, Miek en ik hadden het er over dat andere studenten vertelden dat iedereen met je op de foto wou en dat dat nog niet gebeurd was. 2 min later staan er een paar mensen bij ons om te vragen of ze met ons op de foto mogen. Erg raar is dit. We worden echt als prinsessen behandeld, maar ik probeer er maar niet aan te wennen want dan valt het dalijk tegen als ze ons kennen ;). Toen we terug reden van het strand hebben we een taxi genomen die was €2,70 p.p. hier zaten we ongeveer 1,5uur in dus dat is erg goedkoop!!! Onze taxi chauffeur heeft ons alle lekkere restaurants laten zien en was echt een beetje onze gids. We kwamen wel langs erg arme wijken. Gewoon allemaal kleine hutjes gemaakt van afval. Ik vond dit wel erg om te zien maar het had nog niet zoveel impact op me als ik had verwacht. Ik denk dat dit pas komt als je er echt in de buurt komt en met deze mensen communiceert. Toch wil ik wel graag alles zien. Ik ben benieuwd!

Vandaag hebben we een schema gekregen voor de komende week. Dalijk gaan we naar de politie om te vertellen dat we hier zijn enz. De rest van de week heb ik orientatie en gaan we in verschillende instellingen kijken. Ook hebben we een rondleiding gehad in het ziekenhuis. Het was heel druk dus er stonden zelfs bedden op de gang. Ik heb hier echt zin in!! Sorry als ik wat vergeten ben te vertellen. Ik ga hier proberen elke week een verhaal op te zetten!!
Leuk dat iedereen zoveel interesse toont!!

Een hele dikke kus uit de hele warme Filippijnen!!!

  • 05 September 2011 - 06:22

    Papa:

    Hoi Eveltje!

    Leuk om je eerste verhaal te lezen. Ik wist e.e.a. al omdat we via skype al contact hadden. Maar toch. Succes deze week met orienteren. En niet teveel cheese-dippers eten!

    Groet en een dikke Kus XXX.

    Papa

  • 05 September 2011 - 08:50

    Fleur:

    Hey Evelien,

    Leuk om je verhaal te lezen!
    Heel veel plezier daar!!

    X

  • 05 September 2011 - 09:14

    Feija (team MZ):

    Zo dat is een prachtige start! Veel indrukken, maar vooral hele goede indrukken, zo te lezen.

    Succes de komende weken.


  • 05 September 2011 - 09:17

    Mama:

    hoi Lienes,
    kun je het uithouden in de wamte?? tot nu klinkt het allemaal goed.
    was fijn om je gesproken te hebben, gisteren. Saar reageerde meteen op je!
    het is hier alweer regen weer....
    veel liefsxxxx mams

  • 05 September 2011 - 13:03

    Janneke:

    Haa lieve meid!!
    Wat een super verhaal.. het klinkt echt ge-wel-dig.
    Zo leuk om dit allemaal te lezen.
    En regel die zwarte taxi voor hier in nl een keertje haha. Vaste klantjes worden wij dan natuurlijk. Kan niet wachten op je volgende verslag.
    Geniet ervan meid en een dikke kus uit dit koude kikkerlandje

  • 05 September 2011 - 13:42

    Ina:

    Ha Evelien,

    Ook voor jou kort berichtje, heerlijk massage, strand en de rest. De armoede is vaak verdrietig om te zien.
    Fijn dat je al zo lekker gewend bent.
    Heel veel genieten en plezier,
    grt,
    ina

  • 05 September 2011 - 15:43

    Iris:

    Haaa Eveliennn!
    Super leuk om allemaal te lezen! Ik ben wel jaloers hoorr!
    We skype snel!
    Geniet ervan, dikke kus!

  • 05 September 2011 - 16:25

    Anouk:

    Wat fijn dat je ook gewoon internet hebt!! Oh en die massage.. Ik ben hartstikke jaloers op jou haha!! Nou geniet ervan en succes met je 'introductie' aankomende dagen. LIEFS!!

  • 05 September 2011 - 19:02

    Jose Lejeune:

    Hoi Evelien. Leuk om je zo te volgen.
    En ik heb veel respect voor jullie meiden!! Het zal inderdaad allemaal wel erg vermoeiend geweest zijn.En ja er zal wel veel armoe zijn!! Ik ben heel erg benieuwd naar je reisverslag en wat jullie allemaal te wachten staat!!
    Ik wens je vanaf het koude Nederland heel veel succes ook voor de rest en tot schrijfs. Dikke kus en pas goed op jezelf

  • 05 September 2011 - 19:05

    Lia:

    Hoi Lieve Lientje

    Ziet er goed uit jou reisverslag. Wel lang vliegen en onderweg denk ik.
    Geef niet meteen al je geld uit aan masages en zwarte taxies, wie weet wat je nog allemaal mee terug wil nemen. Ben benieuwd naar jou "werkervaringen". Goed bezig door meteen al een verhaal op je site te zetten.
    Succes en veel plezier.
    xx Lia

  • 05 September 2011 - 19:06

    Lia:

    p.s. Zou wel ff willen ruilen als ik de weersverwachting zie.

  • 06 September 2011 - 06:01

    Michelle C:

    Heej meid! Klinkt allemaal leuk.. Heel veel plezier en succes!

    XXX

  • 06 September 2011 - 10:24

    Kaat Van De Dorpstra:

    Hoi Evelien nou geweldig dat de reis en alles tot nu toe zo is mee gevallen.
    Ik blijf een beetje op de hoogte via ons Brech.
    Heel veel succes en tot schrijvens maar weer,kus van ons.

  • 06 September 2011 - 13:48

    Evelien Bongers:

    Hallo iedereen,

    Bedankt voor de leuke reacties!! Heb geen tijd om overal op te reageren maar vind 't leuk om van iedereen wat te horen!!!!
    Na mijn orientatie zal ik weer een verhaal plaatsen.

    xxxx

  • 06 September 2011 - 16:32

    Annemiek Vlaanderen:

    Vul hier je reactie in..leuk om te lezen, ben benieuwd de rest van je belevenissen.

  • 06 September 2011 - 18:30

    Dag Eefje,:

    goed te lezen hoe het je vergaat en te zien dat je goed bent geland!!!!
    Geniet van alles en hou ons op de hoogte!

    Leuk je snoet te zien op de site!
    Liefs van Hans en Anne-Marie uit het DOESE

  • 07 September 2011 - 19:17

    Babs:

    Hoi eef.
    Ohh wat geweldig om te lezen.
    Ik kijk nu alweer uit naar je volgende verhaaltje!
    Ook in spanje wil ik op natuurlijk op de hoogte blijven van je verhalen maar gelukkig kan dat want we hebben internet! ;)
    Geniet er lekker van meid!
    Dikkekus

  • 07 September 2011 - 19:44

    Manon D:

    Hee evel,

    wat leuk om te lezen!! Volgens mij ga je daar echt een supertijd tegemoet. Ik ben heel erg benieuwd naar je volgende verhaal.. veel succes maar vooral plezier met alles!

    Kusjes

  • 08 September 2011 - 13:28

    Wilma Geerts:

    Hallo Evelien,
    Leuk weer zo,n reisverslag te lezen .
    Geniet ervan en een fijne tijd
    groetjes

  • 08 September 2011 - 16:33

    Brechje:

    LIENTJE!!! dikke knuf van mij....

  • 08 September 2011 - 17:55

    Buurman Peter:

    He hallo buurmeisje,

    Hoe gaat het daar in Verwegistan.
    Zo te lezen gaat het goed met je
    enkel.
    Duimen maar dat alles goed blijft.
    Misschien kun je wat beter weer naar Zeeland sturen, want hier is het 3x niks.
    Nog heel veel succes daar en tot het
    volgende berichtje.

    Je buurman die merkt dat het toch wel
    erg rustig is in de buurt.
    Tot dan.

  • 08 September 2011 - 18:54

    Margot Van Buuren:

    Hallo Evelien,

    Inmiddels zit je al weer een week op de Filippijnen. Je vader vertelde vandaag tijdens het eten dat je een school hebt bezocht. Wat een fantastiche ervaring moet dat zijn om zo ontvangen te worden. Heel veel succes daar. Ik volg je berichtgeving met grote belangstelling.

    groetjes en nogmaals succes. Zet 'm op en geniet ze. Margot

  • 10 September 2011 - 06:50

    Marina:

    Hi evelien
    I enjoyed reading all about your first days. Its good for my nederlands. Hope its ok that I am writing in english - it will be good for you. Sounds like you are having a once in a lifetime experience so much to do and see - something to tell your kids later!! Missing shaun? me too. going to ouderen dag next friday to see what he has been doing the last 2 weeks.
    Keep doing the diary - very interesting - its just like I had imagined it to be.
    All our love from dismal holland xx marina and Jan. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Calinan

Stage naar de filipijnen

Recente Reisverslagen:

16 November 2011

Bye bye Calinan.....

09 November 2011

Only 8 days to go...

27 Oktober 2011

Nog maar 3 weken in Calinan!

12 Oktober 2011

Hele week & een géweldig weekend

28 September 2011

Erg lang verhaal!!
Evelien

1 september vertrek ik voor 3,5maand naar de Filipijnen voor stage.

Actief sinds 22 Juli 2011
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 17624

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 14 Mei 2014

Rondreis Zuid-Oost Azië

01 September 2011 - 12 December 2011

Stage naar de filipijnen

Landen bezocht: